8 juli 2009

Wiii, 5 dagar kvar till bf + bm besök....

Haft en lugn natt förutom Emma som vaknat o drömt mardröm, rädd för blixten osv så hon fick komma o knö ner sig bredvid mig. Skulle ju lämna urinprov till barnmorskan idag o kämpade för att undvika att gå på toan för ofta. (helst ska det gått 4 timmar). Så nattsömn blev det väl inte så mycket med....på morgonkvisten hade jag även Ida o Maja med mig i sängen. :-) 5 tjejer på rad inkl. Molly :-D

Nåväl, var bara att gå upp o göra sig redo för bm besöket. Tänkte jag skulle våga fråga om en undersökning för att kolla om jag ens är "mogen" överhuvudtaget eller om det var helt "bomtäppt". Har ju inte sett någon slemmis heller o betydligt lugnare när det gäller sammandragningar.

Allt var iaf bra, ligger ett hack över översta kurvan på sf-mått, har nog en hel del fostervatten...
Vågade fråga o det visade sig att jag är öppen 3 cm, slemproppen borta, tappen helt mjuk o nästan utplånad. Bm kunde med lätthet känna på bebisens huvud o konstaterade att hon nog inte hade så mycket hår :-D

Hihi, nu blev jag allt lite nervös!!!! coolt att man kan vara öppen 3cm, som jag annars varit när man legat på förlossningen. Kan ju dröja nån vecka till iaf.....men nu blev det mer verkliget o spännande!!!

0 kommentarer: