23 juli 2010

Hemska saker...

Vaknade på morgonen och trodde jag fått myggbett på natten då vi sover med öppna fönster o myggen älskar mig....men det blev värre o värre o spred sig....på händer, armar, mage, rygg, bröst, nacke, öron...från en kronas storlek till en tallriks storlek på några timmar, kliade så jag trodde jag skulle vända ut o in på skinnet. Ringde sjukvårdsupplysningen som ville jag skulle åka in direkt och skulle jag känna mig svullen o kli i halsen var det 112 som gällde direkt. Kände mig lite uppskrämd efter det samtalet måste jag säga...

Ringde vår jourcentral där jag fick komma på en gång....

Kraftigt nässelutslag kontaterade, jag hade tagit tavegyl hemma som inte hjälpte så jag fick kortison och nån annan medicin. Läkaren bad mig att inte sova ensam och ha någon som höll koll ifall jag skulle få svårt att andas eller känna mig svullen då skulle vi ringa 112.

Väl hemma så kliade det så jag höll på att bli tokig men vid 23 så släppte det lite tack vara medicinen och jag kunde gå och lägga mig. Sovit gott inatt.

Vaknade att det kliade på armen och händerna....Har fortfarande kvar utslag men så mycket bättre, igår såg jag ut som en spetälsk, riktigt otäckt....brr....

Skänker en tanke till er som har en massa kliande eksem m.m. jisses va jobbigt!!!


Nässelutslag är en allergisk reaktion men kan även komma utan skäl......knepigt!
Läkaren frågade dock vad jag gjort annorlunda.......kvällen innan hade jag tjejkväll i källaren så det jag hade gjort var: umgåtts med vänner, druckit drinkar och haft det skoj!!!!
Borde ju inte vara allergisk mot det??????? ;-)

1 kommentarer:

Jessica sa...

Usch då, hoppas utslagen försvinner och aldrig återkommer.

Kram