28 juli 2010

Ganska trött på detta nu....

I torsdags var jag som sagt till jourcentralen på kvällen, fick kortion, tavegyl, clarityn och aerius. Fullmatat med medicin så la sig det värsta av nässelutslagen tills fredag....fredag em/kväll blommade det upp igen och på lördag morgon var jag full igen och det gjorde ont o kliade hemskt trots medicin. En vända till igen till jourcentralen där jag fick mera o starkare mediciner. Kändes knappt som det hjälpte och i måndags åkte jag till vårdcentralen för att visa upp mig för 2 olika läkare. Dunderkuren med kortison, 24 tabletter om dagen + allergimediciner. På dagen ok men på kväll/natt morgon så blommar det upp.

Nu måste jag trappa ner på kortisonet för att se vad som händer då det snart är 1v sen utbrottet. Men blir det värre igen så måste jag till läkarna igen...suck!!!

Ingen aning om vad det kan vara, aldrig haft en allergi eller överkänslig mot något. Inte bytt sköljmedel/tvättmedel, ingen ny blomma inne eller ätit jordgubbar eller nötter...undviker "allergener".

0 kommentarer: