11 februari 2007

Lite smått o gott.........

Söndag och ännu en arbetsdag, det har varit min helg att jobba. Tur man har kul på jobbet iaf :-)
Igår efter jag jobbat åkte jag direkt till Annica, Tommy och Tiffany. Annica och Tommy skulle på Jill Johanssons konsert och jag skulle passa deras lilla tjej. Allt gick bara bra, men jag var trött när jag kom hem då jag jobbat hela dagen och endast hade sovit 4 timmar på natten. Dumt! så går det när man har annat för sig än att sova ;-)

Imorgon ska jag och tjejerna fixa där hemma och förbereda inför Majas flytt in i stora sovrummet. Av ren lathet har Maja blivit kvar inne hos oss men nu blir det växasäng och dela rum med storesyrran Ida. Det kommer nog bli toppenbra. Ska ta bort alla "Bebis" sakerna och göra iordning så de får plats med alla sina trilijoner leksaker. Sen blir det hårdhanskarna på för att fixa vårt sovrum. Vi har ju ännu inte fått det målat, ville först att Maja flyttat ut så vi har mer yta att arbeta på. Dock har vi inte bestämt oss för färg ännu....*hmm* "Nya" hallen uppe ska ju oxå målas och inredas....vi har lite att göra, bara pengarna som saknas....

Vi ska få nya grannar oxå, tyvärr flyttar de på nr 7. Ett par att våra bästa grannar som flyttar o blir grannar till Kicki och Henrik. Lite lustigt samanträffande. Trots våra förhoppningar så blev det inget ungt par med småbarn som skulle flytta in utan någon ensamstående med halvvuxna barn. *suck* Säkert jättetrevlig men det hade ju varit skoj med några mer småttingar i huset. I vår länga bor det bara "fyrtiotaggare" med stora barn.

Nu ska jag jobba lite oxå ;-))

Just ja, ska på bio nästa lördag....Jag o Mikael ska gå på nya "Hannibal". *Brrrrr*

0 kommentarer: