30 juli 2006

Sista dagen på semestern...

För Mikael iaf, jag har ju jobbat hela sommaren men haft "lillsemester" denna vecka. Nu har gubben min varit hemma i 4½ månad, föräldraledig + semester. Jag skulle gissa att det blir liiiite skönt att börja jobba så man kommer in i alla fasta rutiner igen. Imorgon måndag kör vi igång med Vk igen. Betydligt lättare när barnen går på dagis och dagarna går på rutin och schema. Ska bli skönt att komma igång med träningen igen. Längtar till höst-starten på Sportlife, de ska börja med ett danspass som låter hur kul som helst.

Ja, hur "firar" vi då denna sista semesterdag....Jag tar hand om barnen och Mikael målar panel, kul!!! :/
Ev blir det en tur till Liseberg i eftermiddag för att hitta på något skoj.

Just ja, ett mörkt moln har äntligen löst upp sig....Allt ordnar sig till slut. Vi hade ju ett litet bekymmer ang Emma, ida och Maja ang dagis. Maja får ju inte börja förren nästa tisdag den 8/8 med Ida och Emma har plats på Änggårdens förskola nu i veckan som kommer. Eftersom både jag och Mikael jobbar så måste nån ta barnen och det är ju lättare att hitta barnvakt åt enbart Maja än åt alla 3 så vi hade bestämt oss för att emma och ida skulle gå på dagis. MEN..nu har de aldrig varit på änggården o känner varken personal eller barn och enligt nolhagen så skulle det vara personal från dem där. MEN...nu visade det sig att det inte kommer vara personal från nolhagen där. Med Emma skulle det väl gå, hon är ju så pass stor men Ida då? hon behöver ju nån trygghet. Men nu har vi löst det som så. Måndag ska jag jobba natt men tar barnen, jag får gå minus på sömn den dagen. Tisdag, hjälper Anna och Martin oss och passar alla 3, jag har jobbat natt. Ons, jag har jobbat natt så Mikael är hemma och jobbar em, kväll. Tors är jag ledig och fre jobbar jag natt men får gå minus på sömn. PUST!!!! sen jobbar jag hela helgen men då är ju Mikael hemma.....

Huset då, hur går det?

Bara fint faktiskt. Panelen är färdigspikat och målad. Nu är det bara fodren till fönstren som ska sättas upp och bläcket till fönstren. Sen blir det att ta tag i projekt hall/vardagsrum igen. Ska bli kul. Efter det, vårt sovrum ska bli klart och Emmas rum målat o fixat och till sist badrummet nere måste renoveras.

Att renovera och fixa:

* Hall/vardagsrum, byta golv, målas och fixas.
* mamma och pappas rum, spacklas o målas..
* Emmas rum, målas och fixas.
* lilla toan nere, målas, byta golv och fixas.
* grovkök, målas och fixas.

Vill man jobba finns det att göra.....

Fattar inte att folk orkar kommentera, -Har ni inte gjort klart där ännu? -ska ni börja på ett nytt projekt, gör man inte klart först?
osv osv......

Det är väl upp till oss att bo på byggarbetsplatsen om vi vill? Klart kommer det att bli och det är bara vi som sätter gränsen för när vi tycker det ska bli klart.  Roligt är det iaf, och bra blir det, så det så...............

0 kommentarer: