28 juli 2006

Hemma från Dalarna...

japp, nu har vi varit på semester i min hemtrakt Borlänge i Dalarna. Vi åkte i söndags, det tar ca 6 timmar med bilen. I lördags hade Mikael köpt en dvd spelare till bilen, vad hade vi gjort utan den? En klar hit!
Barnen var lugna o städade i några timmar sen var det dags att stanna och fika. Vi stannade vid en jättefin rastplats vid en sjö. Varmt och hett, tacka vet jag klimatanläggningen i bilen. Vid 20.30 på kvällen var vi framme, vi skulle bo hos min lillasyster Mio. På måndagen bar det iväg till Kupolen, borlänges köpcenter...eller "Tunatutten" som den heter där hemma eftersom det ser ut som ett bröst med en bröstvårta på. 3 våningar med affärer, en fröjd för ögat. Shoppade skor, som alltid.....Billigt med skor i Borlänge, vi köpte 4 par, 2 till Maja och ett par varsinna till mig och Mikael för 327:-
Lite kläder till mamma, pappa och barnen, en klocka till mamma och ett jättecoolt armband där man hade kort på barnen.
På tisdagen åkte vi till mamma som fyller 60 den 1 augusti. Pernilla min storasyster hade bakat en smarrig smörgåstårta och vi hade gjort kladdkaka. Presenten var ett presentkort på Ticket så hon kan åka utomlands om hon vill. Min andra storasyster Åsa som bor hos mamma var också med samt mammas nya kille Lennart.

På onsdagen köpte vi en blomma och åkte till minneslunden i Kvarnsveden där pappa ligger. Jobbigt!!!!!!
Vi hade bestämt oss för att köra hem på kvällen men först åkte vi hem till Pernilla och träffade dem samt åt middag. Barnen sov nästan hela vägen hem. Vi var hemma 02.00 på tors.

En helt ok resa dock som förväntad.

Tack Mio för att vi fick bo hos dig och Tomas.


0 kommentarer: