21 januari 2010

En vecka utan maken....

Ja eller 5 dagar iaf :-)

Mikael är borta på utbildning med sitt nya jobb o detta är första gången på 10 år som vi är ifrån varandra en längre stund. Å min första gång att vara solo med 4 barn i 5 dgr.
Är ju van att vara själv med dem hela dagarna men inte att ta alla på nätterna då i hjälps åt. Mikael brukar ta Ida o Maja som ropar o jag ammar o stökar med Molly.

Såvisst....jag springer runt på nätterna, det dröms mardrömmar, kissas, drickas vatten o upp alldeles för tidigt. Sen stökar Molly, ska amma, bajsa, amma mera o stöka ännu mera. Trött??? jojo. Men man överlever på något vis ändå. Jag ser till att sysselsätta mig så det händer något.

måndag: Hemma med Ida o Maja, städade o hade det allmänt lugnt.

tisdag:
Hade föräldragruppen här hela fm, 5 mammor o 6 barn, det fikades och tjötades en massa. Ida o Maja följde med kompisar hem.

onsdag: Lämnade in bilen på verkstan i Nödinge, promenerade hem, hämtade barn o fick med ett extra barn hem. Emmas kompis Ellen som spenderade em här hos oss.

Torsdag: Hämtar bilen med go morgonpromenad, blir en bit att gå, först till dagis o lämna barn sen till Nödinge....får som tur var sällskap av goa Ulrika på promenaden. I em blir det besök, Majas kompis Thea, hennes mamma och lillasyster kommer hit.

fredag: Ida o maja lediga från dagis. Inga planer!!! Tjooohoo Mikael kommer hem!

En stor bit av familjen saknas när Mikael inte är hemma....ska bli gött att få hem honom imorgon igen...saknat honom!!

Älskar dig TOKmycket o är så lycklig att du är min!!!

0 kommentarer: