8 juni 2006

Ska det löna sig att tjata?

Alltså det försöker jag ju hålla mig bestämt ifrån när det gäller barnen. Men gäller det även vuxna?

Vi har ju haft sånna bekymmer över att Maja inte fått dagisplats. Plats måste vi ha och plats skulle vi få men de visste inte när eller var? I måndags ringde Mikael kösamordnaren för vilken gång i ordningen vet jag inte....svaret vi fick var att alla inte tackat ja eller nej till sina platser ännu så hon visste inte läget riktigt. Saken är den att -ja, eller -nej tackets osa datum har sedan länge gått ut men ändå drar de på det när de vet att vi är en bunt föräldrar som inte fått plats någonstans och att det är fullt överallt. *suck*

Jag sa till Mikael att ringa vår enhetschef för området som även vi "känner" då Mikael sitter med i skolrådet. Hon svarade inte så han skrev ett "argt" eller snarare besviket mail om vad vi tyckte och kände, informationen som var fel osv.
Tisdagen var röd dag och idag ons fick vi ett meddelande från henne. Mikael ringde upp och kors i taket, Maja hade fått plats precis där vi ville och på samma avdelning som Ida. Tänka sig.......... I detta fallet mina vänner så lönade det sig att tjata o gnälla. Vi är jätteglada och nöjda men jag måste ändå säga att jag är besviken. Det ska väl vara rättvist o lika för alla??? det är det INTE då vi tom fick gå före lite i kön. Nä, fy så besviken man blir på systemen, tur vi som föräldrar pratar med varandra och informerar varandra om vad som händer och inte händer i vårt samhälle.....i detta fallet lilla Nol.


0 kommentarer: