12 september 2010

Veckan som kommer...

V 37

Måndag: Öppna förskolan, jobba kväll. Emma match
Tisdag: jobba kväll
onsdag: Ledig, barnpalatset med Jennie o barn
Torsdag: jobba kväll
Fredag: Ledig, ida till tandläkaren och klippa tungbandet. Barnens fredag! (förklaring kommer nedan)
Lördag: Jobba dag, life kidz för barnen o Mikael greja med huset.
Söndag: Jobba kväll, Mikael greja med huset, Emma träning, Ida o Maja boll o lek


När jag planerade hur jag skulle jobba 80% så valde jag alla fredagar lediga o jag är så glad nu för det. Helgerna är oftast uppbokade med grejer o alla "måsten" man inte hinner på veckorna men fredagkvällar är heliga o nu inbokade för oss o bara oss.
Varannan fredag är för mig o Mikael så vi har tid att sitta ner o prata, gosa, spela spel, äta gott. Vi kommer turas om att fixa middag, o sen är tv o datorer förbjudna. Barnförbjudet är det oxå :-D

Så varannan fredag är det barnens fredag. Då har vi lottat turordning och den som fick välja tills nästa fredag är Emma...då ska hon bestämma mat som man får laga tillsammans med mamma eller pappa, sen efter maten får man välja aktivitet....ingen tv/dator utan leka nån lek, läsa en bok, spela spel. Ja självklart för hela familjen.

Kvalitetstid!!!!

0 kommentarer: