10 november 2009

Vaccinationen i full gång...

ja, även vi vill undvika grissjukan, mest vaccinerar vi oss för att skydda vår lilla bebis.

Mikael har tagit sin vaccin för ett par veckor se då han tillhör riskgrupp,
Jag, Maja och Ida har tagit idag och Emma tar nästa vecka i skolan.

Blir det en stor epidemi så kommer vi nog hålla oss ifrån de som inte är vaccinerade, just nu spås ju det största utbrottet ske vid jul. Kul att fira julen helt ensam!!! Om 2v har vi fullgott skydd.

Vad har mer hänt?

förra veckan hade Emma magsjuka, hon blev riktigt dålig...tror aldrig jag har sett henne sån. Hon var totalt isolerad på sitt rum, sprita sprita sprita!!!! tror absolut det är isolering o spritningen som gjorde att vi andra klarar oss med tanke på hur hysteriskt smittande magsjuka är.

Annars så tog Zigge sig ett dopp i toan idag, bläää, han fick duscha efterråt kan jag säga.
Sen har Zigge lärt sig att klättra upp i Ida o Emmas säng men inte ner....det blir skoj när vi inte är hemma o han blir sittandes där. Kan ju berätta för er som inte vet att de har loftsängar.
Zigge igen då, ûberbusig så man nästan blir knasig på han, han springer på väggarna här. SUCK!!!


Sen är det bestämt oxå att jag, Emma och Molly åker med Mikael upp till Stockholm när han ska opereras. Vi bor på hotell i 2 nätter innan jag o tjejerna åker hem den 23:e och Mikael troligtvis på julafton.

0 kommentarer: