24 oktober 2009

Ska man eller ska man inte...

Mikael har helt snöat in på att vi ska skaffa katt...visst blev det oerhört tomt efter min Lukas men samtidigt så skönt att slippa kattlåda, kattmat o katthår....hittills har jag sagt NEJ! vill inte ha nån som man ska oroa sig över när den är ute, blir den påkörd, vad säger man till barnen? sjuk? veterinärskostnader..river sönder vår nya soffa?

Visst är de söta o goa o Mikael vill ha en gossekatt o vill att barnen ska vänja sig vid djur...Ida är djurvän men både Maja o Emma är väldigt rädda av sig.

*suck*

Vet inte riktigt vad jag ska tycka o tänka just nu...självklart vill jag oxå ha en katt men tycker kanske att just nu är fel tillfälle, vi har en liten bebis o jag vill inte ha katthår vart man än är o fullt i hennes kläder, ja eller mina egna.

Hmm...

Mikael är ju allergisk oxå, knepigt att det är han som propsar på en när det blir han som blir lidande rent hälsomässigt....

Känns som det ligger i mina händer om det blir nån eller inte....Barnen skulle bli överlyckliga!!!

0 kommentarer: