14 maj 2009

*wiiihaaa* 60 dagar kvar till beräknad förlossning idag!!!

oj oj, nu känns det som tiden går fort, 60 dagar kvar....oki, rätt många dagar men det går fort....tänk alla dagar vi redan avverkat sen vi fick veta att en liten 4:a gror i magen :-)
Känns som det är dags att börja förbereda sig på vad som komma skall....det mesta i prylväg har vi. Något jag skulle vilja ha som vi tyvärr inte har råd med är en bärsjal. Med bärselen känns det rejält i nacke o axlar o bärsjalen sägs vara det ultimata bär redskapet.

Det är väl dags att börja "boa" lite här hemma o planera hur vi ska göra med barnvakt när det är dags, o framför allt. Den mentala biten....VI SKA FÅ EN LITEN BEBIS!!! en liten söt go varm bebis....*mmm*

Drömde inatt att hon föddes o vägde 4280g *haha*
Tydligen har de ändrat lite på NÄL sen sist vi var där i Maj 2005, nu gör de PKU testet 48h efter o inte 72. Så om allt går bra så kommer vi nog hem tidigare denna gången då de brukar vilja att man stannar dessa 72h just påga PKU.
Förlossningen tänkter jag inte alls på, blir som med de andra, "det blir som det blir". Man tar det då...jag vet ju vad som komma skall så det känns liksom inte som nån idé att grubbla över detta.
Alla 3 förlossningar har ju inneburit att vi åkt in på natten så vi får se om det blir lika denna gången med, på 2 av 3 har vattnet gått hemma i sängen.

NU börjar jag längta efter vår Molly men samtidigt njuter jag för fullt av magen o graviditeten...*mys*

Apropå något annat.....typiskt nog så ösregnar det ute just nu, om 1 timme ska jag GÅ till skolan o dagis o hämta barn...inte så najs. Har inget paraply heller :-(
Mikael har bilen idag för hela familjen ska till Idas avdelning på dagis o bli bjudna på tårta. Mikael ville gärna vara med o för att hinna fick han bilen. Forden har vi lagt ner o ska skrota så Mikael sitter numera på bussen.

0 kommentarer: