10 maj 2009

Kalasdag för tjejerna 2.

Japp, idag har vi då haft släktkalas för Ida o Maja, Ida fyllde fem den 20 april och Maja blir fyra nu 21 maj.

Massor med paket, vuxna, barn, glass, kakor, bullar, skratt, gråt, studs, smulor, disk o stoj! :-)
Tjejerna mycket nöjda o glada! Sedan blev det grillning av kycklingfile, lite mys o sängdags av trötta barn. Kan ju lugnt påstå att både mamman o pappan är trötta de me ;-)

Annars är allt bara fint, Mikael har ju fått gå ner till 80% tyvärr på jobbet pga arbetsbrist så pengarna tryter lite men vi ska väl klara detta oxå, typiskt nog nu när jag oxå går hemma med havandeskapspenning och oxå har 80%, inte vad vi räknat med precis men så är det.

Vecka 30+5 idag, på tisdag går vi in i v 32....känns som det närmar sig på allvar. Roligt, spännande, längtar lite men njuter även av magen för fullt. Magen växer o jag mår strålande...sover lite knaggligt pga kisseriet på natten men annars inga direkta krämpor.
Trist nog får jag inte gå på nån föräldrakurs genom Mvc då jag är omföderska, hade ju varit kul att träffa andra gravida i kommunen som ska ha ungefär samtidigt. Samma sak gäller bvc, trist!


Nu ska jag njuta av de sista timmarna som är kvar av denna söndagskväll o umgås med maken...

Tjiing!

0 kommentarer: