17 januari 2007

2 veckor sedan idag.....

Ja, nu har mamma varit död i 2 veckor, va fort tiden går och ändå känns det så avlägset. Ibland undrar man om man drömt det hela. Ska jag ringa hennes nummer för att se om hon svarar??? jag har ju fortfarande efter 6 år kvar pappas nummer i mobilen och kommer nog aldrig heller radera bort mammas. Ser inte fram emot begravningen precis men det ska bli skönt när det är över, ett sista farväl. Jag och Mikael har bokat hotell över den helgen så man får sova lite o ta det lite lugnt oxå. Kommer åka till mammas hus o kika över vad man kan tänkas behöva. Att vara där utan henne kommer kännas som intrång.

Jag förstår inte att hon är DÖD.

Annars så är det som vanligt i vår familj, alla mår bra och vi hoppas slippa vinterkräksjukan denna säsong, vi är ju annars flitiga med att ha den åtminstonde 1 gång. Emma längtar till helgen med släkt och barnkalas och idag tog hon med sig glass till dagis att bjuda barnen på. Ida och Maja är ena riktiga vildar...jisses....Igår var jag ledig och när jag är ledig är barnen lediga..*pust* Full rulle hela dagen, slagsmål, skrik, gnäll o gap. De bråkar om så små detaljer så det är löjligt...jag var helt slut på kvällen o ville bara ligga i soffan. Som tur är så nattar Mikael dem. Nåväl, lite söta o goa är de allt. De äter bra och sover hela nätterna så jag ska inte klaga. Trött är man ju men det beror ju på att man inte lägger sig i tid.
Maja och Emma är sjusovarna i familjen, dem får man väcka på morgonen när de ska till dagis. Maja sover mellan 18.30-07 och Emma mellan 19.30-07, Ida vaknar oaftast lite tidigare men absolut inte lika tidigt som förrut. Nu sover hon väl mellan 19.30-06.00 ibland längre. Så tyst i stilla när de somnat....

Tom så jag o Mikael läser lite i sängen innan vi släcker lampan...*gött*

0 kommentarer: