19 januari 2006

Vilken pärs..........

För 2v sen hade vi ju vinerkräksjukan här i huset, Maja började på min födelsedag med följd av Ida och Mikael. Jag och Emma klarade oss fint. Trodde att vi fått vår dos men icke sa nicke. I Måndags var vi hemma hos kompisar o barnen lekte tillsammans. på kvällen ringde mamman i familjen o undrar hur vi mår då hennes son börjat spy. Vi mådde bra, än så länge.....På tis gick barnen till dagis o på kvällen var det dax för årets julgransplundring. Vi var uppklädda o klara o när vi skulle gå så spydde Emma ner köksgolvet o det var ett faktum. Vinterkräk nr 2.

Hade kännt mig lite lätt yr o knepig under dagen men trodde väl jag skulle klara mig *ööhh* på natten fick jag akut ropa på Mikael som var i full färd att torka Emmas spyor o trösta Ida som var lessen. Han kom springandes med en hink o så var jag igång...*Bläää*

Mådde ruttet!!!! varje gång jag kräktes vaknade alla barnen av ljudet o blev rädda o lessna, stackars Mikael fick springa som en tok mellan alla barnen.

Nu då, tors fm så sitter jag här...mår fortfarande illa o är svag men ändå uppe. Emma mår bra o nu ligger Mikael o mår pest......hoppas verkligen detta är klimax. De två små får jättegärna klara sig, de fick så de teg förra omgången.

Håll tummarna för oss!!!!!!

/ Sjukstugan

0 kommentarer: